GOD JUL GOTT FOLK!

Nu har julen kommit och gott i rask fart, och den har varit helt awesome! Lite mer som en midsommar an jul har det kannts som men det gor inget, jag hade roligt och det var varmt ute!

Julen firades hos Ida och Fredrik som bor i mayfild?(stavning) det ligger en och en halv timma bort i fran lincoln dar jag och erika bor. Borjade juldagen med att dra till stranden for lite sol och bad, det blaste lite for mycket for att det skulle vara riktigt skont men det var nice med lite sol och hav pa juldagen sa dar.
Sen vid kalle anka tiden drog jag och erika hem for att fixa det sista, duscha och hamta maten som vi hade in forskaffat oss sen bar det ivag till de andra nissarna som hade borjat att duka upp langbord ute pa grasmattan nar vi rullade in med parlan.

Maten var latt lagad da jag och erika redan gjort skinkan och kottbullarna, sa vi fraste pa lite "prins"korvar, gjorde jansson och potatisgratang, koka agg som de sedan lades majjo och rakor pa. lax fanns sa klart oxa med pa listan! Men julmusten vart utbytt mot vanlig coca-cola... GOTT VART DET IAF!!!

Efter maten hade laggt sig borjade det pimplas lite alkohol och julklapps-spelet satte igang. jag fick en sparbossa, klubba och en biltvattar borste! super nojd aven om oskar tog den saken jag IGENTLIGEN vilja ha men men sant ar livet.

annandag jul satt vi och spelade kort hela dagen.... drack en ol och bara softa, sen drog vi in till by och at mat, lax och potatis med sallad, GOTT.

Dagen efter annan dag jul, alltsa igar, sa var jag, Carolina Halvarsson och besteg en massa berg. Det tog 6 och en halv timma att ga, jag har skavsar pa fotterna och mina vader varker, inte sa farligt som jag trodde men det kommer vell mer i morrn. bilder kommer senare i kvall eller i morgon. SKIT haftigt vart det, men jag gor fan inte om det.
jag kan ga hur langt som helst sa lange det ar platt, att ga uppfors i timmar och sen nerfors i timmar at det VARSTA JAG VEEET!!!  sa lite klagande och " leka grinunge pa 5 ar" var min grej tills jag kom pa att fan va coolt... jag bergsvandrar med en underbart utsikt, med min syster pa nya zeeland. COOLT vart allt jag tankte pa da:D

i dag har jag och erika ate en pizza och sovit... deg dag som ska fortsatta med kanske lite glogg, en film och jag kanske ska aka in te affarn och handla lite godis.... For jag far ata godis och sant skit nu innan ny ar, har ju gjort det hela tiden sen jag kom hit men om jag ska ga ner de sista kg innan jag kommer hem maste en hogre vaxel sattas in!
Sa efter nyar blire inge dricka eller godis... bara popcorn om det ska festas till... och sa klart ar alkohol tillatet pa hela resans gang, sa kul ska vi inte ha det att dra i fran det . haha! ;D

Hur har eran jul varit? vad ska ni gora pa nyar? vad hander hemma?

Gott nytt och God fortsattning till er alla kara slaktingar och vanner! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0