Helt Fantastiskt!

Vilken toppen helg jag har varit med om, ni skulle vart med assa! brant pengar som nastan aldrig forr, sktrattat, sett nya saker, gjort nya saker, och ate kakor har jag gjort med!

Fredag: jobbar pa har hemma som en dare, dagen flyter forbi ratt fort. efter jobbet sa packar jag infor helgen och drar te Oskar som alla andra helger. Vi lagar mat och spelar kort, trevlig kvall!

Lordag: aker hem for att hamta min lon som jag ska fa cash for bossen glommde satta in dom pa mitt konto, sa jag fick ut mina pengar cash och sen akte jag till den fantastiska lilla staden AKAROA.

Val framme sa handlar jag pa mig en massa MASSA skrot for sakert mer en 1000 kr... men fint skrot ar det iaf;D Gick vidare ner till havet for att boka in mig pa en SIMMA MED DELFINER tur, fick vanta i 3 timmar innan nasta tur skulle ga sa jag chilla pa stranden, plocka lite snackor och bara andades, underbart. Nar kl vart 15.30 sa var det tid for att klamma sig i en san kallestropp drackt och det ar ju obligatoriskt i min varld att om man har en san dress maste man mins gora 2 kallestropp-hopp med, och det gjorde jag sa graciost jag bara kunde.
 
Val i baten och ute pa havet sa hade delfinerna bestamt sig att dom inte vilja leka med oss just da och vagrade visa sig, sa jag stalle mig i ute pa dack och tog pa mig rollen som Delfin-sokare nummer ett. blaste som fasen, och vi bara flog over alla vagor som var ratt hoga ( skulle blitt en utmarkt pirat eller viking ja...), efter ett tag tyckte jag att jag sag na svart och nan fena och borja peka for fulla muggar med ena handen medans den andra satt val fastklistrad i reglingen, ingen la marke till migg viftande sa jag trottsade flygandet och blasten och borja vinka med bada handernar och armarna, da borja folk rora sig i mot fonstrena och kapten satte fart mot mitt pekande, de andra tragiska i denna heroiska berattelse ar att jag kunde blitt " tjejen som hitta delfinerna och raddade dagen" men vart istallet " tjejen som vinka som en galning och ledde alla i mot en SAL som lag och guppa och slosade bort dyrbar tid"  


efter ett tag sag vi iaf delfiner och jag i plurret med dom. mycket trevligt!

Efter batresan akte jag hem till Oskar igen, chilla dar ett tag och kom pa att det antagligen var sista gangen jag var dar hemma, sa jag var lite lessen dar pa kvallen...

Idag/ Sondag: upp tidigt, drog i vag och hamta upp marie som var 2 timmar bort. pa vagen dit hade jag planerat ut hela dagen och det gick sadar...
Stopp ETT: COKIE TIME FACTORY, trodde man skulle se folk baka de underbara kakorna men det var bara en affar, men det var ju ratt nice, kopte 2 kakpaket, ett till mig och ett till min boss som jag ska muta lite.. moaha.
Stopp TVA: ANTARTIC CENTER eller hur det stavas... : Skulle kolla pa pingviner och fa uppleva lite sno forsta gangen for i ar, men det kostade over 300 kr sa NEJ TACK... akte vidare till: 
Stopp TRE: BULL RIDE! sa javla AWESOME! riktig tjur ridning! himla coolt! vet inte vad jag ska saga... det var coolt.. haha. 

och nu hemma... ont i ryggen, trott och fattig men en helt underbar helg i minnet! 

MAX 20 mjolkningar kvar, 10 arbetsdagar, 15 dagar totalt. sen tillhor jag SVEARIKE igen;D 

Puss hej!  

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej carro du verkar haft en kul helg.Det ordnade sig med den där lönen du skulle ha .nu är den slut men du har haft kul.kram

2011-04-03 @ 13:17:38
URL: http://carrosreseblogg.se
Postat av: mamman

Kul att du fick komma iväg på delfin simmningen,det såg ju mörkt ut ett tag men allt brukar ju ordna sig till det bästa .KRAMAR

2011-04-04 @ 13:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0