Semester planer!

Ja nu planeras semestern for fulla muggar! sa har langt har vi kommit med planerna nu, som antagligen kommer att andras och flyttas och bokas och avbokas hejvilt, men just NU ser det ut sa har:

4 fabruari kl 06 nagonting kliver jag och oskar pa ett plan till AUSTRALIEN.
Vi ska bo pa ett hostel som syster bodde pa forsta dagarna hon var dar som heter Wake up.
Inget mer planerat den veckan, vi tar dagarna som de kommer. De enda som ar lite jobbigt i detta ar att vi har bestallt flyg som man INTE far ha nan incheckat bagage pa, och det betyder att vi BARA fa ta med 7 kg handbagage. hur faaan ska jag overleva pa 7 kg? min nessesar vager sakert 8 kg lixom ;O jag far ha pa mig en MASSA MASSA klader under resan sa jag far med mig kladerna iaf, haha. 

7 dagar senare kliver vi pa planet tillbaka till Christchurs, dar vi forhoppningsvis har fixat en hyrbil gratis-( om man tar en bil i fran Christchurs till tex Auckland sa far man nagra dagar gratis hyr bil som tack for att man flyttade bilen till dens hem adress, och detta ska vi forsoka oss pa)
Pa nordon har vi lite stallen vi vill pa, tex halsa pa min van Joni som bor i Hamilton, och halsa pa Micke som ar en IAEA student som satt brevid mig pa planet hit, han bor pa en getfram han oxa fast med 600 st ist for 223 st dar far vi nog sova over en natt om vi har tur.
Oskar har lite folk vi antagligen kommer halsa pa med. inget mer bestamt dar heller mer an att vi ska vara tillbaka i Christchurc 23-24-25 nangang for den forsta mars borjar vi jobba igen.

Resan vart precis bestalld och dar med kom mina nerver igang oxa... men nu ar det i gang iaf och det kommer blir GRYYMT!!

Det som ar lite jobbigt ar att jag inte kommer kunna gora ett skit tills vi ska aka da jag maste spara ALLA mina pengar till resan. och da menar jag ALLA mina pengar. jag hatar pengar:(

jag har iaf en inkopningslista som jag lare spendera lite pa vilket ar:

*stor ryggsack
*Tennisskor da mina tygskor snart ar helt super trasiga och man inte kan ga i dom langre)
*Sovsack som inte ar lika stor som en sang som jag har nu.

sa lite pengar kommer det ga at dar med...

Men men jag ska fixa det!

Sommar och sol= valbehovlig semester!!






Kommentarer
Postat av: mormor

Hej du få gå i de kläder du har på dig när du åker.Du får tvätta dessa på kvällen innan du går och lägger dig.så klarar du vikten på resväskan.Ha en trevlig semester,Va rädd om dig. kram

2011-01-10 @ 09:10:32
URL: http://http;//carrosreseblogg,blogg.se
Postat av: mamman

Gud va härligt det låter med ordet semester,fast semester är ju=sol för mig å det har ju du alla dagar.Kramiz

2011-01-10 @ 13:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0