Valkommen till Carros Hjarna!

Mina tankar gar hela tiden framat, aldrig kan jag bara stanna upp och leva har och nu. hela veckan har alla mina tankar gatt at till att fundera ut NASTA host och vinter... sa maste skirva av mig lite om mina funderingar, sa kan ni ju komma med flera forslag eller bara era asikter...

Jag har 2 forslag som jag tanker gora natt av men kan inte bestamma vilket sa har kommer dom iaf:

1: Komma hem har i fran, jobba med allt jag hittar och kan, ica ( hoppas jag fortfarande far jobb dar) hemma, klippa gras ( jag vet att jag sa ALDRIG IGEN!! men jag ar inte lika lat nu som jag var da) Baka hallbrod, om Artan vill hjalpa till... eller nan annan... jaa men lite precis som i fjol sommar vill jag ha det. Sen i oktober dra till Norge och tjana in stor kovan pa att packa fisk eller liknade slav jobb som ger fet lon fram till jul, vara HEMMA<3 under jul och nyar for att sen dra till ASIEN typ thailand, kambodja eller jaa skit samma ASIEN iaf fram till slutet av mars- borjan av april... Det var ett forslag...

2: samma sak som forslag ett fast istallet for att dra till asien i januari sa fortsatter jag jobba fram till sen var- tidig sommar, hoppas pa ett plan till USA, kopa en campervan liknande bil, alltsa en bil med sang i. BILAR igenom USA och kanske till och med drar CANADA, kanske inte i bil men till CANADA vore nice att dra nar man enda ar igang lixom... vet inte hur lange detta skulle kunna ta men nagra manader far man nog rakna med...

Sa ser mina planer ut, kan inte bestamma vilken jag ska gora forst, ska gora BADE 1 och 2, men vilken forst lixom...
kommentarer pa detta?


Kom precis pa att jag precis for ett ar sen inte heller var hemma utan var pa ett av mina aventyr, lite mindre aventyr an denna men som var sjukt kul och angrar INTE att jag gjorde det, jag var pa en BARTENDER-UTBILDNING i GRYTHYTTAN.

* Sprakresa till malta - Check
* Semseter resa till Thailand-  Check
* Bartenderutbildning -Check
* Jobba utomlands - pagande
* Jobba i Norge -
* Backpacka i Asien -
* Bila igenom USA -
* Skaffa 2 Getter -
* Ga en "Hur man klipper ihop film" kurs -


Sa ser min lilla lista ut for tillfallet, finns sakert en massa mer jag gjort eller vill gora men ar ratt mosig i huve da det varit en jobbig jobbar dag i dag. Allt verkar ga sonder pa denna gard just nu, vet inte hur manga ganger vi har lagat bevattningen, traktorn, vattenpumpen till huset, hjulet som virrar upp vattenslangen, kornkrossen, 4-hjulingen, stangsel och sist men inte minst den nya tror det heter vattenberedare eller natt pa svenska, men " the boiler" ( stavning?) iaf en vedpanna som varmer upp vatten i en tank, tanken gar sonder och javlas hela tiden. jaa vissa saker lagas ju bara en gang, men sen kommer det upp nya problem pa samma sak fast annorlunda! MASTER FIXAR'N CARRO!

sen star jag och stampar pa ett till litet problem... men det loser sig det med, men jag star verkligen STILL just nu!.

Pa fredag fyller jag 21 ar. det ar torsdagkvall hemma i sverige nar jag har fredag morgon, sa jag och pappa fyller ar pa samma dag fast han fyller den 13 och jag den 14:D HELT AWESOME!
Ska laga Taco tarta och marangswisch (stavning) till familjen da, men om nan vill hitta pa natt pa kvallen ar det bara att ringa eller smsa..., vill inte sitta ensam pa min 21 ars dag lixom...

Tror det var allt for nu... mycket tankar i en... haha nu tankte jag saga liten hjarna men den AR inte liten sa sager bara: Tack for mig och hoppas du gillade att halsa pa i min hjarna=)


Kommentarer
Postat av: mormor

hej vard tog planerna ivägen att du och Annika.Skulle åka till Malmö och studera.Jag tycker att du ska först avsluta detta äventyr ,Komma hem och landa.Sedan jobba i affären om du får det.sedan kan du börja fundera vard du vill med ditt liv.Tänka dig för,så löser det sig själv med tiden.Du är bara 21år.Du börjar just nu med ditt vuxna liv.Det skulle kanske vara det där med getter,Åka runt i Usa kostar mulltum,kram

2011-01-12 @ 10:56:32
URL: http://http;//carrosreseblogg,blogg.se
Postat av: mamman

Ja du Carro jag vet inte vad jag ska skriva helst av allt vill jag ju ha dig kvar här i Sverige Norge går väl bra det oxå.Men du får ju göra som du vill men allt det andra känns för oroligt för min smak. Vi hörs väl imorron kväll å tänk inte så mycket nu utan stanna upp å njut av livet som det är nu!Allt som går sönder i en period ja det känner vi igen men ni ska väl ha nå å göra ni å när ni inte behöver skotta snö.Älskar dig längtar tills jag får krama om dig KRAMAR

2011-01-12 @ 11:14:07
Postat av: Ärtan

Jag hjälper gärna till med hällbröd :D

Vore ju asfränt att åka till USA, men norge vore ju inte så fel det heller. Jag kanske kan följa med dig, vart du än ska. Vore så jävla kul att göra nått lite galet och INTE i sverige. Vill ju se en massa saker.

Längtar tills du kommer hem... Älskar dig

2011-01-12 @ 14:04:02
Postat av: mormor

Norge blir nog bra till början,Ha det bra kram

2011-01-12 @ 18:49:35
URL: http://http;//carrosreseblogg,blogg.se
Postat av: Carolina

jag visste vell att ni aldre inte vill att jag ska dra ivag pa en massa, men det kommer jag gora enda.

Mormor: Just precis, jag ar bara 21 ar, men snart ar jag 41 och gor jag inte det JAG vill nu sa kommer det aldrig bli av, jag vill inte sitta dar om 51 ar och tanka, varfor drog jag inte till asien? haha sa du vill att jag ska skaffa 2 getter istallet for att aka pa aventyr du? nae du getter blire nar jag ska skaffa familj och det drojer det med!



Mamma: jaa jag ska hem forst, kommer ju vara i sverige nastan ett ar sa du kommer ha trottnat pa mig innan jag aker igen. Langtas tills jag far krama dig med lilla mamman och bli inte orolig att jag ska stanna utomlands hela mitt liv, kan ju inte ha ett liv utan de svenska skogarna och min familj, det gar ikke forsig!



Artan: Ja visst vore de fraant! jaa hang med till norge!! vi kan ju borja med norge iaf:D <3



2011-01-12 @ 19:14:10
Postat av: karin

åk genom asien först så kan jag haka på till usa.hihihih

vilka fantastiska ideér och jag vet att du kommer att genomföra alla.:) du kan ju faktisk lägga till att komma ner till gbg och hälsa på mig. jag lovar att vara inne på spotify imorrn och sjunga för dig. pussar och kramar

2011-01-13 @ 17:13:38
Postat av: karin

spotify????

hur tänkte jag, menar skype så klart!!!!

2011-01-13 @ 17:15:39
Postat av: bror

dom där planerna lät awesome!! lätt på att åka på nåt äventyr med dig sis!!:D

2011-01-14 @ 16:59:26
Postat av: Erika

Hänger på att baka hällbröd nån mer gång jag å =)

2011-01-16 @ 01:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0