Back on track!

Just i dag har det varit en san fruktansvart toppen bra dag! 27 grader varmt, tungt arbete heeela dagen, bossen har aldrig varit trevligare, men framforallt har INGET KRONGLAT i dag utan allt har gatt enligt planen som skapades innan sjalvaste solen gick upp i morse.

Lite om helgen kanske?
i fredags sa jobbade jag forst hela dagen sen drog jag och hamtade upp Oskar och fortsatte nerover till Ida och Fredriks lya. Vi kom dit ratt sent sa vi snackade lite och sen gick till sengs.

Vaknade runt 10 tiden pa lordag, fixa till oss lite och sen akte vi in till Mayfields show vilket ar en liten bonde marknad  med en massa traktorer och djur, marknads stond, 2 karuseller och ett grisrace, min gris jag satsade 10 kr pa vann saklart inte... men Mr Bacon sprang for glatta livet sa jag ar nojd med hans insatts iallafall haha;D
Efter showen sa handlade vi lite mat och sen akte vi hem till lyan for att laga mat, snacka en massa och sa klart dricka lite alkohol.
Vi har haft "Bartommning" flera helger forr men det ar bara jag som lyckas tomma min bar gang pa gang medans de andra fortfarande ar kvar pa sitt gammel dricka... kanns jobbigt att kopa nytt dricka till varje bartommning.. OL AR GOTT... 

Sondag sa vaknade vi sent, jag och Oskar akte till mini shoppen och handa bacon och spagetti som sedan tillagades av sjalvaste Oskar. gott gott, sen vart det bara slappning ute pa grasmattan, spela lite fotbolls aktigt med en rugby boll, spela kort och sa klart snacka vidare. 


summering av helgen = mycket mycket trevlig! 

har inte saaa mycket kvar att tillagga tror ja,.. har ni inga fragor? natt ni undrar over? ni vet hur man kommenterar annars! ;D 

Puss o kram skum banan! <3
 

Kommentarer
Postat av: mamman

Vad kul med grisrace det skulle jag oxå vilja se,vill oxå se 27 grader varmt ute,vill oxå se en hel dag utan krångel.Sen till mina frågor som jag undrat över,Håller sig getter innanför 2 trådar elstängsel?vi funderar på skaffa några som kan beta efter kossorna.Fråga nr2 hur kallt blir det som kallast vintertid på Nya Zealand?Fråga 3 blir det nå snö där på vintern?Fråga nr4 normal temp vinter tid? Ja det var nå mera å men har glömt det nu Kramar å ha det så bra de sista veckorna nu!

2011-03-14 @ 12:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0