Svar till Mamman

Ja grisrace var ratt nice att se faktiskt, men jag har filmat sa du kan fa se sen.

Fraga ett: Nej getter ar djur som smiter ratt mycket, suuuper latta att fa tillbaka in i hagen, bara ropa pa dom sa kommer de oftast springandes... men dom ar sa nyfikna att de inte haller sig innan for varat kostangsel tyvarr... och tyvarr sa ar getter inget stadande djur, dom ater bara topparna av graset sen vill dom ha ny tackt att tugga pa, de ar inte som hastar eller far. Men om du vill ha djur som ska toppa graset INNAN kossorna gar dar sa ar det PERFEKTA;D haha:D sen om de far ensilage eller ho sa gar det ju iof ha dom i hagarna, jag staller upp att stangsla om hagarna om ni vill:D jag vill sa garna att NI ager nagra getter tihi;D

Fraga 2: Som kallast har dar jag bor blir det ca -5 som KALLAST.
Fraga 3: Har dar jag bor snoar det 1-2 ggr per ar max, oftast frost pa vintern bara.
Fraga 4: jag vet inte, men runt 8-10 + och 4-5 minus....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0