Från getbonde i Nya Zeeland till fäbovalls stinta i Rättvik

Nu sitter jag här lite mer än ett år efter ja kommit hem ifrån de underbara lilla landet Nya Zeeland och blickar framåt på nya äventyr!

Året har gått för fort känner jag.
Jag flytta hem ifrån till ett litet hus i stamnäs efter någom månad när jag kom hem och jag trivs super bra här!
Efter jag bott ensam i nån månad så flyttade min vän johanna in här och då var det fest var och varannan helg, vi träffade folk från hela hälsingland och mer därtill. Jag började jobba på ICA här i byn igen och livet rullade på med fest, jobb och små äventyr som att åka ner till jönköpning och hälsa på en vänner.

Johanna flyttade ut i slutet av sommaren och jag blev ensam här i huset med systers hund, lite lång tråkigt vissa dagar men också otroligt bra träning för mig att lära mig att umgås med mig själv, vilket jag alltid har haft problem med.

Ända sen jag kom hem i från NZ så har jag varit väldigt beslutsam att jag vill jobba med djur och framförallt getter.
Blippande på ICA har aldrig varit en dröm, men jag gillar stället som fasen, mina medarbetare och allt charmigt folk som kommer in å handlar, allra helst sommartid. På vintern är det ganska dött faktiskt, visst är det dagar som är så jäkla bra där men det är ju inte det jag vill hålla på med så nu har jag sagt upp mig och jobbar i 2 veckor till, 6 arbetsdagar.

Mitt nya äventyr blir alltså att åka till rättvik och jobba på en fäbovall (http://www.karltovasensfabod.se/). Tvärr har hon inga getter men det kommer bli sjukt najs iallafall. För nu ska det mjölkas kor ( hon har 6 st fjällkor/röd kullor ) och göras ost, smör och messmör, ta hand om turister och bara vara ett med naturen=)

Jag kommer bo i en liten stuga bakom ladugården. Där uppe finns ingen el så kommer inte kunna uppdatera nått när jag väl är där, men det kommer en uppdatering om allt när jag väl får tag på en dator och internet igen=)

Efter mitt äventyr i Rättviks djupa skogar så ska jag försöka få jobb som mjölkerska i en ladugård någonstans i sverige. Jag är jäkligt trött på hudiksvall så jag kanske flyttar till nån najs lite stad istället för att komma tillbaka hit, men det får framtiden visa.


Det är min lilla uppdatering i vad som har hänt de senaste året och vad som ska hända i sommar.
Tack för mig:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0