I morgon börjar äventyret!

Tjabba Tjena Hallå alla där ute!

I morgon är det dårå dags för det nya äventyret att börja och samma stund jag svänger ut från gårdsplanen så är det slut på en era. Hobbit-eran kommer jag kalla det. Det är slut på festerna och det glada livet i den lilla stugan för min del. TACK till alla som har varit här och festa/chilla och bara umgåtts! <3

Jobbar vill 13.00 för att sen springa hem till bilen och åka in till staden och handla nya skor, jaa jag vet att det är i de ytterst sista stunden men vad ska man göra när man måste?
Efter staden så blire att packa och städa de sista för att sedan ta och säga morsning korsning till min underbara vän Kim Zetterberg Andersson:( Skulle vilja packa ner han i en väska och ta med han faktiskt för så underbar är han. Eller... jag skulle vilja ha 2 väskor, min lilla sockerärta Johanna vill jag ju såklart oxå ha med.

Efter allt tack och hej kramkalas så drar jag och Moa i min fina nya pärla ner till Kungsgården. Ska även göra ett stopp i Mörtsjö hos farmor och farfar för en kaffe och lite skitsnack<3

Kl 06.00 åker jag från Kungsgården till Rättviks djupa skogar och sen börjar mitt liv på fäboden!
Vi ska gå med kossorna ca 6 km över skogen till fäboden och där efter brukar det bli lite fest har jag hört och då ska jag bjuda på ostkaka och halloumi som jag självklart har gjort själv=)

Fäboden öppnar för allmänheten den 16 juni. Allt ni behöver veta finner ni här: http://www.karltovasensfabod.se/
Efter mina 5 veckor i skogen så ska ja ner till lilla Mellerud som ligger i Dalsland för att jobba på en mjölkgård med 155 till 190 kor. Det är alltså en rätt stor gård som jag ska till. Det kommer bli så jäkla super kul att träffa Ida, Fredrik och Oskar igen! som jag har längtat! Men åh andra sidan är jag så jäääävla rädd att jag inte kommer klara av arbetet. Tänk om jag inte lär mig det jag ska lära mig? tänk om jag inte trivs? tänk om allt detta blir kasspiss? FY va lessen jag skulle bli då:( måste bara tänka att allt som jag inte kan de kommer jag lära mig. Visst kommer det vara svårt i början men så är det vell på alla jobb inte sant? man kan ju inte ALLT på första passet och inte på andra heller för den delen.  Men tror faktiskt på detta. Det kommer bli bra så är det bara!!


Fram till V28 ( antagligen längre då jag inte har nått internet direkt när jag kommer ner till Dalsland)  kommer jag bara kunna nås på mobilen : 073-8162210
eller om ni besöker vallen då såklart:D

Jag kommer ta mycket kort och spara på historier i mitt huvud tills nästa gång jag skriver=)

Nu läre jag fixa lite till innan jag ska lägga mig. viktig dag i morrn!

Vill tacka min familj så jävla mycket för att dom har ställt upp och hjälpt mig med allt som har med bilar, motorer och inköp att göra... Även allt runt om såklart! Ni är dom bästa jag vet och jag älskar er<3

Vill även tacka mina närmsta vänner: Johanna Sockerärtan Söderström,  Kim krigsledaren Zetterberg Andersson och Christian motor/bil proffset Hellberg för att ni alltid finns där för mig. Ni gör mitt liv till en upplevelse i världsklass och Jag älskar er! <3



Tack för mig Hobbithuset nu tar lillebror över<3


Kommentarer
Postat av: Britt-Inger Ljungberg Willing

Lycka till Carro på dina äventyr! Det kommer att gå jättebra för dig!

2012-06-01 @ 08:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0